19 Ağustos 2009 Çarşamba

Lehmann ve Anılar...

Jens Lehmann, bence dünyanın en kötü en yeteneksiz büyük takım kalecilerinden biridir. Bu adama neden bu kadar kredi verildiğini, neden büyük takımlarda ilk kaleci olma fırsatı tanındığını anlayamadım nacizane hayatım boyunca.

Hani bir iki maç kötü oynasa, tamam be yanılıyorum dicem ama tek bir harika maçını hatırlamıyorum (hatırlayan varsa bilgi verirse sevinirim) ne yazıkki. Belki Schalke 04 kariyeri boyunca iyi maçlar çıkarmış olabilir, ancak Schalke dönemleri 4-7 yaş aralığıma denk geldiğinden hatırlayamıyorum :).

Lehmann'ın en iyi maçını (ki bence harikalar yaratmamıştır) 1997 yılındaki UEFA kupası finalinde İnter'e karşı oynamıştır.

Lehmann Schalke'den sonra kısa bir AC Milan macerası yaşayarak Almanya'ya döndü, fakat bu sefer Schalke yerine Dortmund'u tercih etti.

Dortmund kariyeri şampiyonluk sığdırmasına rağmen hatalı goller yemeye devam etti. Hatta bu hatalı gollerin yanında rakip futbolculara attığı "uçan tekme", "çaktığı kafalar" gibi enteresans hareketlerde bulunmuştur.

Lehmann denince, şöyle bir gözlerinizi kapamanızı rica ediyorum. Ben her kapadığımda, önüme Hagi'nin inanılmaz golü ve Lehmann'ın dizlerini kırmış, bir eli havada diğeri vücuduna paralel duruşu. Sadece o an sevmiştim bu kerata kaleciyi.

Lehmann, A.Wenger'in yaptığı en aptalca (!) transfer olarak tarihe geçmiştir kesinlikle. Bu adamı nasıl oldu da Arsenal'e transfer etti anlamıyorum. Bütün Arsenal kariyeri boyunca saçma sapan goller yedi. Hani senede 1 tane yer anlarım, ama Jens en az 3-4 hatalı gol yedi sezon başına. Hele biri var ki, aklıma geldikçe gülüyorum.


Lehmann bu gol sonrasında yaklaşık 4 ay boyunca formayı bir daha geri alamamıştır. Ama adam şanşlı olduğu için Almunia'nın sakatlanmasıyla formayı geçirmiştir üstüne. Sonrasında çıkardığı başarısız maçlar sonunu hazırlamıştır. Arsenal kariyeri 2007 sonu itibariyle bittiğinde akıllarda kalan tek önemli nokta 2005-2006 yılında Şampiyonlar Ligi'nde 10 maç gol yemeyerek rekor kırmış olmasıdır. Ancak, ben bu başarıda Arsenal defansının payının çok daha büyük olduğunu düşünüyorum.

Arsenal'den ayrıldıktan sonra Stuttgart'a transfer olan Jens Lehmann, burada da enteresan goller yemeye devam etmiştir. Örneğin Stuttgart ile Varna arasında oynanan UEFA kupası maçında yediği gole bakmanızı öneririm.

(Bakınız : http://www.youtube.com/watch?v=77MCtDDLEeU)

Benim asıl anlam veremediğim Lehmann'ın kendine olan güvenidir. Her fırsatta Oliver Khan'dan daha iyi kaleci olduğunu, Almanya Milli Takımı'nın bir numarası olması gerektiğini söyleyip durmuştur. Allah yine yardım etti de, Kahn 40'ına dayanmadan bıraktı futbolu, kaleyi devraldı Jens.

Almanya Milli Takımı ile fena maçlar çıkarmamış olabilir, ama biz onu o forma altında Uğur Boral'dan yediği gol ile hatırlayacağız bir ömür boyu.

Futbolu bırakma kararı alması harikadır, enfestir, hatta süperdir. Ama inşallah kaleci antrenörü olmaya kalmaz da kurtuluruz hepimiz.

Güle güle Lehmann. Güle Güle...

Hagi'den sevgilerle.

Hiç yorum yok: