21 Ağustos 2009 Cuma

Hollanda - Jupiler League

Hollanda Jupiler League diğer ismiyle Eerste Divisie, Hollanda 1.Ligi demek aslında. Ancak aynı Türkiye'deki Bank Asya 1.Ligi gibi bu lig de ülkesinindeki en üst düzey ikinci lig oluyor.

Sohbete dahil etmeye çalıştığım çoğu muhabbetlerde hemen susturuldum, neden bahsediyosun dostum benzeri yüz mimiklerine maruz kaldım çoğu zaman. Bu ligi takip eden kişi sayısının az olduğunu sonucuna varmamın en önemli sebepleridir biraz önce saydıklarım. Zaten takip edenlerin çoğunluğu da iddaa severler diye düşünüyorum.

Ligdeki maçları justin.tv sayesinde arada sırada takip ediyorum. Öyle taktik savaşlarının, santanç hamlelerinin olduğu futbol maçları görmek pek mümkün değil aslında. Peki bu ligi neden mi seviyorum? Aslında cevap çok basit, bol gollü (4-3, 4-4 hatta 6-5'lik skorların gerçekleştiği) maçlara sahne oluyor Jupiler biralarının sponsor olduğu bu lig.

Sizi daha iyi bilgilendirebilmek için uzun hesaplamalar sonucunda lig hakkında bir kaç istatistik sunuyorum izninizle.

2008-2009 sezonunda, 20 takımlı bu ligde toplam 380 maç oynandı. Bu maçların yaklaşık %47'ye takabül eden 178 maçı ev sahibi takım kazanırken 105 maçı (yaklaşık %28) deplasman takımları kazandı. Bu 380 maçta toplam 1067 gol atıldı. Bu da maç başına 2.81'lik muazzam bir gol ortalaması yapıyor.

Benim bu ligde anlamadığım tek şey Eredivisie'ye terfinin bu kadar zor olması. Takımlar 38 maçlık uzun bir maratonu bitirdiklerinde içlerinden sadece ligi birinci sırada bitiren takım bir üst lige direkt katılma hakkına sahip oluyor. Ancak ligi 2 ile 9.uncu bitiren takımlar, Eredivisie'nin 16 ve 17'inci sırasındaki takımlarının da yer aldığı bir playoff sisteminin içinde buluyorlar kendilerini. Bu sistem önceki yıllarda çok daha karışıkmış aslında. Ligi 6 periyoda bölüp her periyod liderleri playoff oynamaya hak kazanıyormuş ve puan ile atılan ve yenilen gollere göre bir sıralamaya tabi tutularak birbirleriyle eşleştiriliyormuş. Bunu ilk duyduğumda federasyonun başındaki adam kesin matematik profesörü diye düşünmüştüm. Araştırdım, değilmiş :).
Jupiler League maçları cuma günleri oynanıyor çoğunlukla. Cumartesi maçlarıyla nadiren karşılaşıyoruz. 20o9-2010 sezonunda da bu alışkanlık değişmedi. Ligin değişmeyen bir özelliği de bol gollü maçlara sahne olması. 2.haftasının geride kaldığı, bu akşam 3.hafta maçlarının oynanacağı ligde 20 maçta 67 gol sesi çıkarken, maç başına 3.35'lik bir gol ortalamasına ulaşıldı.

Ligi takip etmenizi tavsiye ediyorum. Bol gollü maçlar izlemek insanı mutlu ediyor. Birinci ligleri geçtik, bir de ikinci ligleri mi takip edeceğiz derseniz, sizi bu ligi takip etmeye "bahis ve 2.5 üstü" kelimeleri ile çekebilirim sanırım...

(not: Go Ahead Eagles favori takımımdır ve Overmars'ı (!) o forma altında görmek şaşırtıcı olmuştur benim için.)

Hiç yorum yok: