8 Mart 2009 Pazar

Kanyon'da Revolutionary Road...

Nedenini anlayamadığım bir şekilde, üniversite hayatım boyunca bir kere bile cuma ya da cumartesi gece 12'den sonraki seanslarda sinemaya gitmedim. Ama okul bitip iş hayatı başlayınca kız arkadaşımın da yoğun baskısıyla (!) cuma ve cumartesi geceleri 00.30 seanslarını rutine bağladık. Bu seanslarda gittiğimiz filmlerde rutine bağlanan bir diğer şey de benim uykusuzluğa yenik düşmemdi. 3 yılda toplam 30 filme gitmişsek, bu filmlerden en az 20 tanesinde hatırladığım yenage kare ekranda beliren "dreamworks" yazısıydı. Genellikle gitiğimiz filmlerin sonlarında, "emreee" diye bir ses ve sallanan bir kortuk aracılığı ile uyandırılırdım.
Bu kadar tecrübe edinmeme rağmen, ne zaman sinemaya gitmeye karar verilse hala 00.30 seansına gidelim diye tutturuyorum. Geçtiğimiz hafta sonu da aynen böyle oldu. Cumartesi gecesi 00.30 seansına Kanyon'da Revolutinary Road'a alınan biletler...
Filme girmeden önce, Altın Küre ve Oscar'ın da etkisiyle Kate Winslet'in oyunculuğu konusunda kafamda bir sürü tilki dolaşıyordu. Filmin çok durgun sahnelerden oluştuğunun söylenmesi de uykuya yenik düşeceğim olasılığını yükseltiyordu. Salona girdiğimizde ise bitirici darbeyle yüzleşmek zorunda kaldım. Sam Mendes'in yönettiği L.Di Caprio ve oscarlı Kate Winslet'li bir kadrosunu olan bu filmin için sadece 6 biletli izleyici vardı.
Koltuğuma oturduğumda, uyku pozisyonumu alıp gözlerimi kapatmaya hazırlanırken film bir anda kendine çekiverdi beni. O kadar çok çekti ki, film bitene kadar bir an olsun bile sıkılmadım filmden. Filmin konusu, çekim hataları ya da diğer teknik konularda yorum yapmayacağım, ancak Kate Winslet'in April Wheeler rolündeki başarısı, O'nun The Reader filmindeki rolü ile aldığı oscar heykelini anasının ak sütü gibi hakettiğini gösterdi bana.
Issız Adam'ı kapalı gişe oynatan, soundtrack albümünün satış rekorları kırmasına neden olan Türk seyircisi, Issız Adam'ın Hollywood versiyonuna neden gitmez, hem de kadın başrol oyuncusunun 2009 yılında en iyi kadın oyuncu oscarını almış olmasına rağmen.
Belki de hata filmi Kanyon'da izleyen biz 6 kişidedir. Çünkü aynı gün aynı saatlerde aynı sinemada "Confessions Of A Shopaholic" kapalı gişe (!) oynuyordu...

Hiç yorum yok: