28 Eylül 2009 Pazartesi

Lig TV ve Ofsayt Çizgileri

(* Arşiv)

Hafta sonunda Fenerbahçe taraftarı nişanlım ile birlikte Antalyaspor - Fenerbahçe maçını izliyoruz. Antalya'nın 1 puanı alacakken hayatımda gördüğüm en saçma sapan golle 3 puanı Fenerbahçe'ye hediye ettiği maçı. Bu aslında öyle bir golki, bırakın profesyonel ligleri, ne amatör kümede ne de halı saha maçında yenir. Antalyaspor sanki ligin son maçı ve 3 puan alamazsa küme düşecekmiş gibi yüklendi korner pozisyonunda. Utanmasalar kaleciyi de çıkartacaklardı kafayla çatala giden güzel bir gole imza atsın diye.

Neyse, bu konuyu daha fazla uzatmadan asıl konuya gelelim. Fenerbahçe'nin ikinci golünden sonra maçı anlatan Melih Bey'in ağzından çıkan "golün değişik açılardan görüntüsünü olaylar yatışır yatışmaz izleyeceğiz" cümlesinden sonra nişanlıma dönüp gol kesinlikle ofsayt dedim. Buz gibi gol işte bir kere de fenerbahçeye çamur atma bakışı attıktan sonra neden diye sordu.

(* Arşiv)

Yaklaşık 2 sene önce Ankara'da Gençlerbirliği Oftaş ile Fenerbahçe arasında Ankara'da oynanan Süper Lig maçında Fenerbahçe Semih ile bir pozisyon yakalamıştı. Top Semih'in ayağına gelir gelmez ofsayt diye bağırıp pozisyonun tekrarını beklerken Lig TV mikrofonlarından "sevgili futbolseverler, pozisyon tekrarını 5 dakika içinde ekranlarınıza getireceğiz" cümlesi duyuluyordu. Sabrettim ve 5 dakika bekledim. Pozisyon tekrarı yapıldığında Lig TV'nin en az 2 metre ofsayt olan pozisyon için çizdiği muhteşem ofsayt çizgisi ile Semih'in ofsaytta olmadığının gözüktüğüne şahit oldum.

Antalyaspor maçında da Lig TV spikerinin golü izlemek için biraz beklememiz gerektiği söylemesi beni bir hayli kıllandırmıştı bu yüzden. Pozisyonu gösterecekleri anı dikkatle beklerken televizyonun yakınına yanaştım ve nişanlıma dikkatle izle dedim. Ve beklenen an geldi, hem de öyle bir geldi ki, koyu fenerbahçe taraftarı olan nişanlım bile ağzından yuhhh, böyle ofsayt çizgisi mi olur sözlerinin çıkmasına engel olamadı. Semih'in bir iki adım ile Guiza'nın ve topun önünde olduğunu gizlemeye çalışmak yayıncılık ahlakını ne kadar yansıtıyor acaba?

Sonuç olarak pozisyonun ofsayt olup olmaması Fenerbahçe'nin bu maçı kazanmayı hakettiği gerçeğini değiştirmez. Antalyaspor'un yaptığı bu amatörce hatanın da bir telefasi olmaz ama Lig TV'nin yaptığı bu saygısızlık ne ilk ne de son, ve bu da ben ve benim gibi futbolseverleri çileden çıkartıyor.

Yazık...




Hiç yorum yok: