23 Ağustos 2009 Pazar

Maradona; Es Mi Dios..!!!

Sabah kalktığımda televizyon izlemek ya da müzik dinlemek istemedi canım nedense. Ne yapabilirim acaba bunların yerine derken, aklıma Maradona by Kusturica filmini tekrar izlemek geldi. Hemen kurdum gerekli ekipmanları, açtım ses sisteminin sesisi sonuna kadar ve uzandım bu keyifli filmi izlemek için...

Muhteşem bir film, gerçekten de muhteşem. Emir Kusturica filmi çektiği esnada Maradona ile arkadaşlığının ilerlemesinden olacak ki, çok içten ve başarılı bir filme imza atmış.

Bu filmi her izlediğimde bir hüzün kaplıyor içimi. Sadece Boca taraftarı değil, bütün Arjantin tapıyor ve futbolun tanrısı olarak atfediyorlar Diego'yu. Keşke Türk futbolunda da böyle efsane (Metin Oktay'ın yeri başkadır) olsa da biz de bağrımıza bassak Galatasaray, Fenerbahçe ya da Beşiktaş ayrımı yapmadan.

Neyse, filmden bahsetmek istemiyorum çünkü belki daha izlemeyenler vardır. Bu filmi her izledğimde yaklaşık 1 hafta dilime dolanan bir şarkı var, onu paylaşmak istiyorum. Hem sözleri, hem de videosu aşağıda yer alıyor. Belirtmekte fayda var, bu şarkıyı Diego'nun kendisi söylüyor.
Youtube izleyebilenler için;



Türkçe meali

Yaşamam Tanrı'nın emriydi doğduğum harabede
Yokluktan düzlüğe çıkmanın basit bir örneğiydim sadece
Başarıya açtım attığım her adımda
Ölümsüz bir el bıraktım futbol sahalarında
Tecrübeyle ateşli bir tutkuyla
Küçük bir çocukken dünya kupası hayali kurdum
Primera'da z,rveye çıktım
Belki de futbol oynayarak aileme fayda sağlardım
Başından beri sevindi Boca taraftarı
Hayalimdi goller ve çalımlar
Gökyüzündeki yıldızlar
Şarkı söyleyen insanlar
Doğdu Tanrı 'nın elleri
Neşe aşıladı insanlara
Ve zafer getirdi bu topraklara.

olé olé olé olé Diego, Diego
olé olé olé olé Diego, Diego
olé olé olé olé Diego, Diego
olé olé olé olé Diego, Diego
olé olé olé olé Diego, Diego

En iyi olduğum için ne dertlere göğüs gerdim
Satmamak için kendimi güçlüyle yüz yüze geldim
Zayıflığı merak ettim, İsa bile hata yaptıysa
Ben nasıl yapmayayım.
Söhret götürdü beni güzel beyaz bir kadına
Yasaklanmış zevkleri gizemli tatlarıyla
Uzak kalamadım ondan, bağımlısı yaptı beni
Aldı tüm hayatımı
Ve bu da bir maç sayılır
Bir gün kazanacağım.

Başından beri sevindi Boca taraftarı
Hayalimdi goller ve çalımlar
Gökyüzündeki yıldızlar
Şarkı söyleyen insanlar
Doğdu Tanrı 'nın elleri
Neşe aşıladı insanlara
Ve zafer getirdi bu topraklara.

olé olé olé olé Diego, Diego
olé olé olé olé Diego, Diego
olé olé olé olé Diego, Diego
olé olé olé olé Diego, Diego
olé olé olé olé Diego, Diego...

Hiç yorum yok: